Egy valódi stratégia nem sablonra épül. Egy ügynökség először figyel. Kérdez. Meg akarja ismerni a céged történetét a céljaidat a terméked vagy szolgáltatásod értékét. Nem azzal kezdi hogy melyik csatornára költsd a pénzed hanem azzal hogy mit szeretnél elérni. A hosszú távú gondolkodás itt kezdődik: nem kampányban hanem vízióban. Egy jól működő együttműködés alapja mindig az őszinte párbeszéd. Ha ez megvan már lehet építkezni.
Célkitűzések
Természetesen fontosak a számok de nem elég azt mondani hogy „több vevőt szeretnék”. A célkitűzéseknek világosnak mérhetőnek és reálisnak kell lenniük. Egy tapasztalt csapat segít ezt keretbe foglalni. Mit jelent számodra a növekedés? Több vásárlás? Ismertebb márkanév? Új piacokra lépés? Ezek alapján készül el az a terv ami nemcsak egy hónapig működik hanem évek múlva is irányt mutat.
Stratégiai tervezés
Sokan úgy gondolják hogy a marketing stratégia az első Facebook hirdetéssel indul. Valójában sokkal korábban. Már az arculat a nyelvezet a célcsoport elemzése is része a stratégiának. Egy merketing ügynökség, mint például a mesh 360, összehangolja az online és offline jelenlétedet figyel arra hogy az üzeneted egységes maradjon minden csatornán. Így nem csak jelen vagy hanem hatással is vagy.
Adatalapú döntések
Ma már nem lehet csak érzésekre hagyatkozni. Egy ügynökség rengeteg adatot figyel és elemez. Melyik platform hozza a legtöbb konverziót? Hol veszítesz vásárlókat? Milyen tartalom működik a célcsoportodnál? Ezekből tanulnak és ezek alapján módosítanak ha kell. Egy hosszú távú stratégia nem merev hanem fejlődik. Az adatok nem helyetted döntenek de segítenek a jó döntésben.
Rugalmas hirdetéskezelés
A hirdetések nem önálló világként működnek hanem a teljes kommunikációs rendszer részei. Egy ügynökség nemcsak beállít egy kampányt hanem tesztel optimalizál és visszacsatol. A hirdetéskezelés akkor lesz hatékony ha szerves része a stratégiádnak. Nem külön futó kampányok hanem egymásra épülő üzenetek támogatják a hosszú távú célokat.
Tartalommal építkező márka
A stratégiai gondolkodás fontos része a tartalom. Nem mindegy mit mondasz és hogyan. Egy ügynökség segít abban hogy a kommunikációd ne csak szép legyen hanem hiteles és következetes is. Blogcikkek hírlevelek social media posztok vagy videós tartalmak – mind ugyanazt az értéket közvetítik más-más formában. Ez építi hosszú távon a márkád hitelességét.
Folyamatos kapcsolat és újratervezés
Egy jó ügynökség nem tűnik el a kampány után. Nem ad le egy riportot és lép tovább. Ott van veled megbeszéléseken visszacsatol ha változás van és együtt gondolkodik veled. A hosszú távú stratégia éppen attól működik hogy nem kőbe vésett terv hanem egy rugalmas élő rendszer ami alkalmazkodik a piac mozgásaihoz.
Emberi kapcsolat hosszú távon
A sikeres stratégia mögött mindig van egy jó partneri viszony. Egy olyan kapcsolat amiben bizalom van és közös célok. Egy jó ügynökség nem csak szolgáltató hanem társ a fejlődésben. Segít ha kérdésed van türelmes ha új irányba mennél és motivál ha megtorpannál. Ezért fontos hogy olyan csapatot válassz aki melletted áll nem csak szakmailag hanem emberileg is.
Zárásként: a hosszú távú gondolkodás nem luxus hanem alap
Sokan még mindig csak gyors eredményeket keresnek de azok ritkán hoznak tartós sikert. Ha valóban építkezni szeretnél ha szeretnéd hogy a márkád stabilan jelen legyen a piacon akkor érdemes olyan partnert választani aki ért a hosszú távú tervezéshez. A mesh 360 csapata éppen ebben segít, nem egy kampányra hanem évekre tervezve.