Amikor egy cég életében új alkalmazottra van szükség, igen körültekintően kell eljárni, hogy megtaláljuk a megfelelő új munkatársat. Egyrészt fontos, hogy hol hirdetjük meg az állást, ugyanis hiába a legjobban megfogalmazott, kreatív, figyelemfelkeltő álláshirdetés, ha egész egyszerűen azt senki sem éri el.

Ezért éri meg olyan helyen hirdetni, ahol az álláskeresők is jelen vannak. Ilyen weboldal a Lépés Magazin is, ahol folyamatosan frissülő tartalommal, érdekes és szórakoztató hírekkel várják a látogatókat. Ráadásul a hirdetés feladása ingyenes. Job, munka, állás – hívjuk bárhogy is, az ember életének fontos része. Fontos, hogy mivel töltjük a mindennapjainkat, milyen környezetben, milyen emberekkel körülvéve. Így amikor állást keresünk, akár ilyen szemmel is megközelíthetjük a dolgokat.

Képzeljük el!

Ebben pedig segítség, ha az állást kínálók ezt meg is fogalmazzák a hirdetésben. Egy jól megírt álláshirdetés nemcsak abban segít, hogy tehetséges szakembereket vonzzon a jelentkezésre, hanem népszerűsíti a cég márkáját is és lehetővé teszi, hogy a jövőre nézve még jobb híre legyen.

Mielőtt nekilátnánk az álláshirdetés megírásának, képzeljünk magunkat az ideális új alkalmazott helyébe. Mit szeretnénk látni, milyen típusú nyelvezettel tudunk azonosulni. Melyek azok az információk, amik felkeltik a figyelmünket? Ezzel kapcsolatban pedig írjunk le pár gondolatot, és gondoljuk végig, hogy mi az, ami egyedivé teszi a vállalatunkat. Mi magunk miért dolgozunk ott? Mit csinál a szervezet, miért és hogyan? Ezek alapvető kérdések az álláshirdetés feladása előtt.

Az első benyomás nagyon fontos, és a leendő munkavállalónk az álláshirdetésből szerzi ezt az első benyomást. Milyen képet festünk a vállaltról? Ez már a hirdetés megírásakor, a szavak használatakor megmutatkozik. Közvetlen, laza? Hivatalos, részletgazdag? A jelentkezők ebből már sejteni fogják, hogy milyen munkahelyi környezet, légkör vár majd rájuk. Sokszor pedig ezen múlik az, hogy jelentkeznek-e az adott állásra.

Lépés Magazin